Serdecznie zapraszamy na szkolenie: Autyzm i zespół Aspergera – abc dla nauczycieli
To szkolenie jest przeznaczone dla osób, które niewiele o autyzmie wiedzą. Udział w szkoleniu pozwoli Ci wypełnić tę lukę. Zdobyta wiedza pomoże Ci dostrzec dziecko z autyzmem lub zespołem Aspergera w grupie przedszkolnej lub klasowej.
Prowadząca: dr hab. Joanna Kruk-Lasocka
Adresaci: nauczyciele przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej
Liczba miejsc ograniczona: min. 10
Godziny: 9:00 – 17:15
Termin: zostanie wyznaczony po uzbieraniu się min. 10 uczestników
Miejsce szkolenia: siedziba TWP OR we Wrocławiu przy ul. Szwedzkiej 13a
Cena szkolenia: 500,00 zł/osoba
W cenie szkolenia ujęte są materiały szkoleniowe, poczęstunek oraz zaświadczenie o jego ukończeniu.
By zapisać się na szkolenie prosimy o wypełnienie zgłoszenia.
Cele zajęć:
– uzyskanie podstawowej wiedzy o autystycznym spektrum zaburzeń
– zdobycie wiedzy umożliwiającej odróżnienie autyzmu od zespołu Aspergera i niepełnosprawności intelektualnej u dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
– poznanie przyczyn autyzmu i teorii wyjaśniających zachowania dzieci z autyzmem
– wstępne zapoznanie się z narzędziami pozwalającymi na rozpoznawanie autyzmu
Program szkolenia
9:00 – 10.00 Autystyczne spektrum w najnowszej klasyfikacji, jak rozumieć osiowe objawy autyzmu?
10.00 -11.15 Autyzm a niepełnosprawność intelektualna
11.15.- 11.30 Przerwa kawowa
11.30.- 13.30 Cechy charakterystyczne w zachowaniu dzieci z zespołem Aspergera w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – obraz dziecka
Cechy charakterystyczne w zachowaniu dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym – obraz dziecka
13.30. – 13.45 Przerwa kawowa
13.45. – 15.00 Przyczyny autyzmu
15.00. -16.15 Teorie wyjaśniające zachowania osób z autyzmem
16.15.- 16.30 Przerwa kawowa
16.30 – 17:15 Zasygnalizowanie wybranych testów i innych narzędzi umożliwiających rozpoznawanie autyzmu. Pokazanie skal i kwestionariuszy przeznaczonych dla nauczyciela. Zakończenie.
Prowadząca: Dr hab. Joanna Kruk-Lasocka: pedagog specjalny, emerytowany profesor Dolnośląskiej Szkoły Wyższej. Była inspiratorką działań na rzecz propagowania problematyki autyzmu na terenie Dolnego Śląska oraz aktywną działaczką Krajowego Towarzystwa Autyzmu (od 1990 roku pełniła również funkcję wiceprzewodniczącej). W 1992 roku w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego utworzyła Pracownię Badań nad Autyzmem, którą kierowała do 1998 roku. W 1999 roku powołała w DSW Gabinet Diagnozy i Terapii dla Dzieci z Utrudnieniami w Rozwoju, którym kierowała do 2021 roku. Opracowała „Psychomotorykę Spotkania” -autorską koncepcję rozpoznawania specjalnych potrzeb edukacyjnych i wspierania rozwoju dziecka. Autorka wielu publikacji, między innymi: ,,Autyzm czy nie autyzm?’’ (1999), ,, Dostrzec dziecko z perspektywy edukacji włączającej” (2012), ,, Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu”(2021).