Termin: 13.05.2023 – 20.05.2023
Ilość godz.: 30
Cena: 460 zł/os
Terminy poszczególnych zjazdów sobotnio-niedzielnych:
Maj: 13, 14, 20 (3 dni zajęć)
Godz. kursu: 09:00-16:30
Po kursie istnieje możliwość zrealizowania praktyk w naszym punkcie przedszkolnym „Twórcza kraina”!
Plan kursu
Praca w zawodzie pomoc nauczyciela w przedszkolu jest ciekawą propozycją dla osób, które pragną podjąć zatrudnienie w placówkach wychowania przedszkolnego, ale nie posiadają lub są w trakcie zdobywania wykształcenia pedagogicznego. To doskonała opcja dla osób, które chcą sprawdzić się w pracy z dziećmi. Praca opiera się na wspieraniu nauczyciela przedszkolnego w opiece nad dziećmi podczas zajęć dydaktycznych i czasu wolnego. Jest to zatem możliwość zdobycia doświadczenia w pracy z dziećmi i poznania jej specyfiki. Mile widziane doświadczenie pracy z dziećmi oraz ukończony kurs z zakresu szeroko pojętej pedagogiki.
Gwarantujemy wysoki poziom merytoryczny, wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę.
Predyspozycje zawodowe jakie powinna posiadać osoba biorąca udział w szkoleniu:
-duża empatia i wyrozumiałość wobec zachowań dzieci,
-elastyczność w stosunku do pracy z dziećmi plan, a realizacja zależąca od dnia i kondycji dzieci,
-umiejętność podążania za dzieckiem,
-chęć do wspierania kreatywności i nauki poprzez doświadczanie świata,
-wyrozumiałość wobec możliwości i ograniczeń dzieci na pewnych etapach rozwoju.
Program
Moduł 1 – Kompetencje dziecka
Charakterystyka ogólna etapów rozwoju człowieka
Charakterystyka okresu średniego dzieciństwa
Biologia a zachowanie
Rozwój osobowości
Rozwój fizyczny i aktywność dziecka
Rozwój poznawczy
Rozwój mowy i komunikacji
Funkcjonowanie społeczne
Kompetencje emocjonalne dziecka
Moduł 2 – Kompetencje nauczyciela
Wypalenie zawodowe
Rozmowa z rodzicem
Wpływ stylu wychowawczego rodziców na pracę z dzieckiem w przedszkolu
Praca z dziećmi z deficytami (fizycznymi, społecznymi, spektrum, adhd, lękowymi)
Praca opiekuna z trudnymi emocjami
Wykorzystanie przestrzeni pracy jako instrukcja regulowania emocji
Moduł 3 – Jak zorganizować czas wolny dzieciom w przedszkolu. Kreatywna pomoc nauczyciela.
Pomoc w realizacji i przebiegu zorganizowanych sytuacji edukacyjnych
Wspomaganie dzieci w realizacji ich indywidualnych potrzeb /monitorowanie, czuwanie, stymulacja, opieka
Wspomaganie rozwoju samodzielności dzieci w zakresie samoobsługi, jedzenia, interakcji społecznych, emocjonalnych trudności tj. rozstanie z rodzicem
Wspomaganie procesów integracji i socjalizacji grupy – propozycje zabaw
Wspomaganie działań organizacyjno-porządkowych oraz czuwanie nad przestrzeganiem zasad bezpieczeństwa
Praca/zabawa z dziećmi – indywidualna lub w małej grupie w zakresie rozwoju mowy, kompetencji matematycznych, rozwijania umiejętności manualnych oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej
Moduł 4 – Cele opiekuńczo-wychowawcze w przedszkolu
Bliskościowe podejście do opieki nad dziećmi, w placówkach opiekuńczo- wychowawczych.
Pozytywne wzmacnianie. Podejście podmiotowe i indywidualne do dzieci.
Kształtowanie czynności samoobsługowych
Kształtowanie u dziecka umiejętności społecznych
Kształtowanie postawy prozdrowotnej
Moduł 5 – Metody pracy z dzieckiem młodszym
Co to są metody pracy dziećmi?
Metody aktywizujące
Charakterystyka wybranych metod aktywizacyjnych stosowanych w przedszkolach
Grupa docelowa
- opiekunowie i wychowawcy,
- rodzice,
- osoby zainteresowane pracą jako pomoc nauczyciela,
- wszyscy zainteresowani tematyką szkoleniową
· zaświadczenie wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 652 ) Uwaga: Zaświadczenie nie jest prawem wykonywania zawodu. Nie zastępuje dyplomu studiów wyższych lub innych dokumentów wymaganych przepisami prawa dla wykonywania zawodu.
Osoby zainteresowane uczestnictwem prosimy o wypełnienie i przesłanie formularza zgłoszeniowego formularz zgłoszeniowy na adres szkolenia@twpwroclaw.pl