W żłobku przy ul. Trawowej 63b realizowane są zajęcia dodatkowe, w tym:

ZAJĘCIA Z LOGOPEDĄ – profilaktyka logopedyczna w żłobku, która nie tylko zapobiega powstawaniu zaburzeń, ale również umożliwia dziecku optymalny poziom rozwoju mowy dzięki wczesnej stymulacji i diagnostyce. Stała praca z logopedą sprawi, że dzieci będą 

umiejętnie komunikowały się z otoczeniem,  sygnalizowały swoje potrzeby, będą miały szansę wkroczyć w wiek przedszkolny bez zaburzeń artykulacji,  oddychania, połykania oraz z prawidłowo ukształtowanymi odruchami w obrębie jamy ustnej. Logopeda będzie monitorował postępy dzieci, dostosowywał zakres zajęć do wykrytych deficytów, prowadził konsultacje z rodzicami. Zajęcia w ramach oferty podstawowej, bezpłatne dla Rodziców.

 

 

ZAJĘCIA Z FIZJOTERAPEUTĄ Wszechstronny, spontaniczny ruch jest charakterystyczną cechą optymalnego rozwoju psychomotorycznego malca. W żłobku zajęcia prowadzą do nabycia przez dzieci podstawowych umiejętności ruchowych, pozwalają na stopniowe doskonalenie ruchów lokomocyjnych oraz ruchów warunkujących wykonywanie różnych czynności. Sprzęt gimnastyczny na zajęcia zapewnia prowadzący. Zajęcia w ramach oferty podstawowej, bezpłatne dla Rodziców.

Osoba prowadząca monitoruje postępy dzieci i dostosowuje zakres zajęć do wykrytych deficytów. Dla dzieci z wykrytymi wadami postawy i narządu ruchu opracuje zestawy ćwiczeń do wykonywania w domu z rodzicami.

 

 

 

ZAJĘCIA Z PSYCHOLOGIEM TERAPEUTĄ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Zajęcia terapeutyczne mające na celu ocenę rozwoju psychomotorycznego dzieci, na tej podstawie przeprowadzane są diagnozy ukierunkowujące działania terapeutyczno-rehabilitacyjne, opracowywane są programy indywidualnej terapii psychopedagogicznej, systematycznie odbywają się konsultacje w celu oceny postępu rozwoju dziecka i uaktualnienia programów terapeutycznych. Dzieci kończące swoją przygodę żłobkową i udające się do przedszkola otrzymują diagnozę przygotowania przedszkolnego. Zajęcia w ramach oferty podstawowej, bezpłatne dla Rodziców.

ZAJĘCIA RYTMICZNO-MUZYCZNE – są to zajęcia rozwijające muzykalność, inteligencję muzyczną oraz inteligencję przestrzenno – ruchową poprzez: naukę piosenek, zabawy słuchowo – ruchowe, zabawy muzyczne z elementami bajkoterapii, zabawy rytmiczne, zabawy muzyczne rozwijające wyobraźnię, elementy tańców, relaks. Zajęcia muzykoterapeutyczne są bardzo pomocne w nauce koncentracji uwagi, umiejętności podporządkowania się określonym zasadom i czekania na swoją kolej. Terapia muzyczna stymuluje rozwój dziecka, pomaga w kształtowaniu osobowości i leczeniu jego dysfunkcji. Rozwija pamięć i spostrzegawczość.

PEDAGOGIKA Z ELEMENTAMI MONTESSORI – Praca z dzieckiem w wieku żłobkowym oparta o metodę M. Montessori stymuluje w pierwszym rzędzie sferę sensoryczną. Podczas zajęć dzieci mają kontakt z różnorodnymi fakturami materiałów, w trakcie których: doskonalą koordynację wzrokowo – ruchową, uczą się precyzji wykonywania ruchu przy wkładaniu cylindrów do bloków, nawlekaniu korali, przewlekaniu sznurków i innych tego typu pomocach, doskonalą umiejętności potrzebne w codziennym życiu.

 

 

 

 

ZAJĘCIA PLASTYCZNE – Edukacja plastyczna od pierwszych chwil życia wpływa na optymalny rozwój całego organizmu. Stymulując receptory wpływamy na rozwój połączeń nerwowych w mózgu. Im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle zarówno małego dziecka jak i osób dorosłych.

Celem zajęć jest rozwój sensomotoryczny dzieci, wspieranie ich konstruktywnego rozwoju intra oraz interpersonalnego, zapoznanie z różnymi metodami plastycznymi (struktury, faktury).

W trakcie zajęć dzieci wspólnie z prowadzącym wykonują różnego rodzaju masy plastyczne, przelewają, przesypują, mieszają, ugniatają. Zabawa z użyciem farb, kolorowych pisaków, materiałów kreatywnych (pomponiki, bibuła, wełna, wata itp.). W trakcie zajęć wykonujemy również, różnymi technikami, prace okolicznościowe: Mikołaj, święta Bożego Narodzenia, Dzień Babci i Dziadka, Wielkanoc, Dzień Mamy, Dzień Taty.

 

 

DOGOTERAPIA – Celem zajęć jest przekazanie dzieciom wiedzy z zakresu życia z psem łącząc pogadankę z zajęciami warsztatowymi i terapeutycznymi. Na spotkaniach dzieci mają kontakt z czworonożnym przyjacielem ale również usprawniają swoją motorykę zarówno małą jak i dużą, ponieważ wykorzystuję różne formy pracy. W zajęciach biorą udział dzieci z wszystkich grup wiekowych.

 

 

 

 

 

 

ALPAKOTERAPIA – EDUKACJA Z ALPAKAMI – połączenie przyjemnego z pożytecznym. Alpaki przez swój aktywny udział w zajęciach motywują dzieci do łatwiejszego i szybszego nabywania nowych umiejętności i przyswajania wiedzy. Dzieci znacznie chętniej i z większym zaangażowaniem biorą udział w zajęciach oraz dłużej koncentrują się na wykonywanym zadaniu. Spotkanie z alpakami w żłobku to świetnie spędzony czas w towarzystwie alpak. Umożliwia dzieciom nawiązanie bezpośredniego kontaktu ze zwierzęciem, a przez wspólną zabawę także otwarcie się na kontakt z rówieśnikami. W trakcie jednorazowego spotkania dzieci głaszczą, przytulają i karmią alpaki. Przebywanie z alpakami łagodzi uczucie napięcia, niepokoju, pomaga rozluźnić się i otworzyć na świat zewnętrzny, a także stymuluje rozwój zmysłów i zwiększa aktywność. Dzieci sprawując opiekę nad alpakami uczą się empatii oraz odpowiedzialności za żywą istotę.

 

 

TEATR – Pani Teatrzyk prowadząca tzw. Bajeczki z Walizeczki – są to pacynkowe małe przedstawienia mieszczące się w klimatycznej, starej walizce. Dają dzieciom szansę poznać się z elementami edukacji teatralnej bez stresu. W repertuarze między innymi: bajkowe wierszyki, czerwony kapturek, jacek i agatka, podróże koziołka matołka, bajka o pluszowym misiu, przygody bolka i lolka, przygód kilka małego emilka, masza i niedźwiedź, świnka peppa i przyjaciele, kot w butach, trzy świnki, i inne. Zajęcia w ramach oferty podstawowej, bezpłatne dla Rodziców